Wie wij zijn

Eerlijk, integer & ervaren

Een stuk historie

Souverein Metaal is opgericht in 1987 door Harry Souverein († juni ’21). Harry heeft, voordat hij voor zichzelf begon, vele banen gehad in de metaalsector. Altijd een job waarbij hij met zijn handen werkte, van lassen tot draai- en freeswerk en bewerking hiervan. Een man die vol passie zelf achter de machines werkte en zelf eigenlijk alles wilde doen. De laatste jaren dacht hij vooral mee met zijn klanten over de te maken producten, maar het liefst stond Harry zelf achter de machines. Sommige oud-werkgevers van Harry zijn inmiddels al jaren trouwe klant van Souverein Metaal.

Heden

Waar Souverein Metaal in 1987 begon op de Rijnkade in Weesp, is het sinds 2001 gevestigd op de huidige locatie, Flevolaan 29A, ook te Weesp. Met zijn gedrevenheid en unieke technische kwaliteiten heeft Harry het bedrijf opgebouwd tot waar we nu staan. Met trouw personeel, unieke klanten en een prachtig machinepark.

2021 was een jaar met een inktzwart randje voor (inmiddels) ons bedrijf. Harry is toen zeer plotseling overleden. Iedereen die hem gekend heeft weet dat Harry een bijzondere man was, “one of a kind”. Harry’s wegvallen is een groot gemis, zowel zakelijk als privé. Daarmee was 2021 een rollercoaster voor iedereen.

Na goed overleg, veel wikken en wegen is er besloten om het mooie levenswerk van Harry voort te zetten. Jeske (een echte Souverein) en Joram nemen het stokje over van de niet te evenaren H.T. Souverein. Dankzij onze fantastische werknemers, hun jarenlange ervaring en expertise, nieuw bloed en onze eigen inbreng, zijn wij ervan overtuigd dat wij samen het mooie werk van Souverein Metaal kunnen continueren.

Ons doel is om het mooie vakmanschap en het ambacht dat wij al die tijd al bieden, te stroomlijnen naar de huidige tijd. Souverein Metaal 2.0. De look & feel is nog die van de jaren ’80 op sommige vlakken, maar met een nieuwe frisse wind gaan wij mee met alle elementen van de 21e eeuw.

service door samenwerking

Jaar ervaring